luni, 18 aprilie 2011

E bizar

E Saptamana Mare si vine Pastele, asa ca vreau sa va urez, pentru inceput, Un Paste cat mai calduros si fericit!

Da' nu asta e problema mea. Problema mea e urmatoarea: ce e Biserica?

Biserica, drept definitie, reprezinta mijlocitorii dintre muritori si Dumnezeu. Te duci la preot sa te spovedeasca, iar Dumnezeu ii da puterea sa te ierte de pacate. Te duci sa pui un acatist, iar parintele ii comunica cerintele tale Domnului.

Si totusi, ceva nu e in regula.

Se stie ca inca de la Marea Schisma, biserica a detinut putere, averi si terenuri de mare importanta, pe intreg parcursul istoriei. Totusi, vorbim de inchizitie, de cruciade, et cetera.

Toate bune si frumoase, pana la un anumit detaliu: daca biserica este reprezentanta Domnului pe pamant, de ce nu Ii respecta legile?

Cazul 1: te duci la biserica sa pui un acatist, dar nu ai bani. Preotul ti-l primeste?
Cazul 2: esti in trafic, iar in dreapta vezi un preot intr-un BMW nou. Banii nu erau ochiu' diavolului?
Cazul 3: Exista mii de oameni fara de casa, fara de adapost, mai bine spus, fara de mancare. Biserica n-are terenuri?

Acum, poate ca nu inteleg eu cum se petrec lucrurile pe planeta asta, fiindca am inteles ca inca as fi naiv si prea critic. Dar, gandind logic, concluzia mea nu cred ca mai pare atat de absurda.

Si anume, poate ca biserica nu mai reprezinta vocea lui Dumnezeu pe pamant, ci doar se foloseste de imaginea Lui pentru a profita de diversi oameni bine intentionati(sau fraieri, depinde de caz).

Iar daca o fi sa ma loveasca meteoritul la metrou, macar stiu ca a fost pe merit...

15 comentarii:

  1. Bai fraere ...Banii si Bmwurile sunt reprezentarea pamanteasca a recunostintei Domnului pentru lucrarea preotilor...Effin nub! (anonimu anonim /hugz)

    RăspundețiȘtergere
  2. sunt perfect de acord cu ceea ce ai spus...

    @anonim

    ai facut limba romana praf pulbere fina...

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce treaba are banii si masinile cu recunostinta domnului?? Eu zic sa-ti reglementezi oleaca sinapsele , in fine... Problema se pune in felul urmator, majoritatea care se gandesc sa dea la facultatea de teologie ca sa devina preoti e de a face bani pe urma noastra . Mi se pare ca daca vrei sa depui un acatist trebuie sa dai 1 leu , totul se plateste . Cat mai este pana se cumpara si religia ?

    RăspundețiȘtergere
  4. @ anonimu anonim /hugz: ai inceput sa-mi placi

    RăspundețiȘtergere
  5. @Ovidiu : ai votat cu Basescu nu?(anonimu anonim /hugz)

    RăspundețiȘtergere
  6. Bai frate ... lucru fara greseala nu este ..
    om fara pacat nu este ...
    totzi pacatuim si din aceea cauza mergem la biserica sa se ierte pe cat se poate
    deci ...
    nu aia conteaza dar acolo cu oameni fara casa ... fara mancare sunt de acord biserica acupa prea mult pamant din majoritatea tari noastre
    deci ...

    RăspundețiȘtergere
  7. Medicina este o afacere, se scot bani din oameni bolnavi.
    Credinta este deasemenea o afacere foarte profitabila. Scoate banii nu pentru un antibiotic, o operatie, o chimo-terapie ci pentru mult mai mult, pentru speranta ta ca vei fi ajutat de Atotputernicul. Este o afacere spirituala.
    Tu cat dai pentru sufletul tau ?
    Eu n-as da nici un ban pentru ca nu e de vanzare.
    E al meu si nu l-as da nici celui de sus nici celui din adancuri.
    Dar tolerez biserica cu credinta ei pentru cei slabi care nu au curajul sa creada in puterile lor.
    Noi suntem proprii nostrii zei. Noi ne facem viitorul.

    RăspundețiȘtergere
  8. @ vlad: aici e vorba de ceea ce a devenit biserica, dar iti apreciez parerea. oricum, pare-mi-se ca vorbesti ca un mason

    RăspundețiȘtergere
  9. @ cipi: ce perspicace poti fi :)). Gandesti bine vlad , eu zic ca nu a vorbit ca un mason ci cred ca a fost putin suprarealist .

    RăspundețiȘtergere
  10. @Anonim...cel ce ai spus ca eu am votat cu basescu raspunsul este NU ...

    Am votat cu Vadim ;)

    RăspundețiȘtergere
  11. daca e sa crezi in ceva nu crezi in preot ca persoana fizica biserica totusi e facuta din oameni si oamenii sunt lacomi si rai din natura noastra astia suntem nu Dumnezeu merge in bmw sau cere bani ci preotu asa ca sa nu ii punem in carca lu Dumnezeu ca isi ia popa bmw:))

    RăspundețiȘtergere
  12. scuza-ti greselile sunt semi-analfabet

    RăspundețiȘtergere
  13. @anonim ("totzi pacatuim si din aceea cauza mergem la biserica sa se ierte pe cat se poate")

    Toti pacatuim?! Cine spune asta? Daca vocea societatii a facut diferenta dintre bine si rau si a catalogat ca unele lucruri sa fie negative, biserica condamnand raul si asociandul cu Necuratul/Satana... eu nu sunt de acord cu aceasta "sortare". Ce este bine pentru mine pentru tine poate reprezenta un pacat. Nu contest existenta unui destin dar ... TU esti propriul tau Dumnezeu.

    Biserica este doar o bine pusa la punct institutie de manipulare...

    "Crede si nu cerceta!"

    RăspundețiȘtergere
  14. "crede si nu cerceta" mi se pare o prostie , daca ne-am fi tinut de aceasta sintagma cu strictete inca am fi in perioada lui Decebal. Eram preistorici si acum daca nu cercetam , mereu vrem sa descoperim ceva nou,autentic. Credinta fata de o entitate suprema nu este ceva autentic la cate religii sunt acum. Spre exemplu la cate chestii bizare se intampla acum , cu schimbarile astea de religie , e blasfemie curata as putea zice .

    RăspundețiȘtergere
  15. foarte bine zis Cosmine :)

    RăspundețiȘtergere