V-ati intrebat de ce promoveaza ei reducerile bomba, de peste 50%, in continuu, de aproape un an incoace?
Pentru ca poporu' roman e zgarcit!
Sau sarac, depinde cum vreti s-o luam.
Si, de fapt, de ce sa fiu ipocrit: si mie imi place sa cumpar la reduceri, de acord. Si, teoretic, din toate afacerile astea toata lumea iese castigator.
GRESIT!
Romanii sunt ahtiati dupa reduceri, dupa mocaciuni, chestii gratis si alte alea. Stiu si eu, din experienta proprie, cate sute de oameni stau zilnic pe internet si cersesc voturi pentru concursuri, ca si cum viata lor ar depinde de o excursie de 3 zile in Caraibe sau de un aparat de cafea marca Finxung.
Reducerile prind bine, nici nu mai stii pe care sa te uiti, primesti mail-uri in prostie.
Da' va intreb, ca simplu spectator, de cate ori v-ati intors in unul din locurile in care ati mers la reduceri? De cate ori v-ati mai dus la Car Wash, unde e 30 de lei spalarea, dupa ce v-ati spalat o data masina cu 3 lei?
Pe bune, de cate ori?!
Chiar asa nu putem si noi sa nu mai vanam reducerile si chestiile moca? Ca doar de aia se omoara oamenii cand se dau mici gratis in campaniile electorale!!!
Romanii castiga, afacerile gen Fundeal castiga, dar oare afacerile care fac reduceri ce castiga?
Nu am apelat si nu voi apela niciodata la servicii gen FunDeal, dar nu neg faptul ca ma cuprinde un sentiment de bine atunci cand descopar oferte la cosmetice ( fond de ten la 20 lei, rimel la 15 lei etc. ) ... :))
RăspundețiȘtergereCipi doar ai impresia ca noi romanii suntem asa. Ai vazut vreodata pe viu sau reportaj la TV din tari "avute","civilizate" cand isi deschid usile magazinele ce ofera reduceri? Ai vazut cum stau ambulantele la usa ?
RăspundețiȘtergereAcum raporteaza asta la Romania si da-mi un exemplu asemanator.
Nu,nu este asa,in general omul,conditiile de viata ,criza,etc,sunt generatoare de astfel de imbulzeli.
Atat ca la noi saracia este mai mare si romanul nu se mai imbulzeste nici macar la reduceri.Si mai ales ca la noi de fapt pretul redus este pretul real care pana atunci a fost umflat din motive lesne de inteles.
Si pana la urma hai sa fim cinstiti,cine ar prefera magazinul scump in defavoarea celui ieftin inafara de snobi,ipocriti sau fitosi (pentru care trendul este conditia de baza).
Cinstit,eu mi-as spala masina cu 50 de bani ca atunci as putea sa las bacsis si nu sunt zgarcit.
Daca faci un raport intre salarii-preturi vei constata ca de fapt pe lucrurile ieftine noi dam o mai mare pondere din salariul decat strainii pe lucrurile scumpe si atunci suntem noi mai rai ca altii?
Cat despre cine castiga din aceste afaceri,am zis si mai inainte firmele castiga sigur iar romanii castiga prin faptul ca pot cumpara la pret real.
Parerea mea!
@ sorin: sunt de acord si nu sunt de acord
RăspundețiȘtergereSunt de acord: preturile sunt mega-umflate si la noi si poate si afara; nici eu nu imi cumpar haine de firma doar ca scrie un nume pe ele
Nu sunt de acord: eu vorbeam de reducerile masive, la care Cafeneaua X, sa zicem, apeleaza ca sa isi faca o serie de clienti fideli, dar romanii doar apeleaza la aceasta reducere, dupa care nu se mai intorc. In plus, Cafeneaua X SIGUR nu o sa aiba nici 5% din clientii acestui BOOM drept clienti fideli.
Cei care stau toata ziua si apeleaza numai la astfel de oferte poarta un nume foarte bine ales: vanatori de oferte, iar multi dintre ei nu se sfiesc sa si-l asume.
Vin cu adaugiri pentru ca nu ma pot abtine.
RăspundețiȘtergereDaca o cafenea x face reduceri obligat castiga clienti pe perioada reducerilor iar daca nu mai are ii pierde,asta e comertul.Tu te-ai mai intoarce a doua zi daca pretul este dublu ? Cinstit . Sau cati s-ar intoarce.Iar cei care au venit si nu mai vin se pot numi oportunisti sau doar oameni normali nimic mai mult.
Acum toata acesta poveste are loc tot din cauza conceptiilor romanesti .Si nu ma refer la cumparator.
Exista o arta a comertului pe care noi nu ne-am insusit-o sau nu pe deplin.
Arta comertului o capata un comerciant care stie sa atraga clientii iar reducerea preturilor pe anumite perioade este doar un aspect,exista si alte modalitati care sunt mult mai definitorii in legile comertului: aspect,serviabilitate,ambianta,respect,corectitudine,etc.Bineinteles elementul principal ramane tot promotia,este normal asa.
Mai avem cale lunga pana acolo .
PS Am avut ocazia sa admir comertul evreiesc (stii ca acestia sunt sufletul comertului) Ei bine ,in cazul in care ii intrai in magazin iti era rusine sa pleci.In plus daca voiai sa cumperi ceva,nu avea nici cea mai mica insemnatate daca el avea sau nu acel lucru.In timp ce tu iti savurai ceaiul oferit cineva mergea in magazinul alaturat si iti cumpara ce vrei.
Concluzia : A doua data cand voiai sa cumperi ceva nici nu te interesa daca in acelasi magazin avea sau nu ,mergeai doar pentru a-ti savura ceaiul in timp ce el iti impacheta sau mergea la magazinul de alaturi.Asta arta!!
Deci cand asa la noi ? Vreoadata ?
@ sorin: "exista si alte modalitati care sunt mult mai definitorii in legile comertului: aspect,serviabilitate,ambianta,respect,corectitudine,etc"
RăspundețiȘtergereDa, dar vanatorii de oferte nu se uita la asta, ci doar la oferta speciala (1 leu in loc de 5).
Am discutat cu o patroana de salon de beauty: mi-a zis ca i-au venit toate nespalatele cand a avut oferta cu Groupon si a fost foarte nemultumita. Orice comerciant vrea clienti fideli, nu clienti d-astia.
Ideea de baza, pe care nu ai cum sa o contrazici, este ca feedback-ul in urma unei astfel de campanii in ROMANIA este URIAS, dar ca numarul de clienti fideli este foarte mic. Rezulta: firmele care se promoveaza prin reduceri d-astea isi fac singure rau :)
Cipi ,cinstit nu ai intra intr-o firma unde sunt reduceri doar pentru ca nu esti client fidel ??
RăspundețiȘtergereSi daca a doua zi preturile ar fi mai mari ai mai intra acolo sau la cea de alturi unde sunt preturi mai mici ? Raspunde la aceasta intrebare si vei intelege legile comertului.
Lucrez in domeniu si stiu exact cum functioneaza care sunt cerintele si rezultatele.
Nu pretul face comertul.Pretul creeaza categorii de cumparatori iar ofertele creeaza un aflux marit,cu riscul de a intra si-o "nespalata" a carei bani sunt buni si ei in bunul mers al firmei.Daca X vanzator nu e de acord este problema lui.
In cadrul unei promotii aduci un aflux de,sa zicem,30% clienti din care daca 3% raman fideli este un mare castig al firmei.Asa functioneaza.Daca pe langa asta adaugi,competenta,calitate,varietate cu atat mai mult ponderea fidelilor va creste.
In Romania este nevoie de foarte multi oportunisti (vanatori de oferte) ca lucrurile sa mearga bine.Acestia ajuta comertul in favoarea clientilor.Pe mai departe firma trebuie sa stie sa-i mentina.
Nimic nu te poate obliga,nici chiar bunul simt,sa fii fidel.Asta,este problema firmei(sa te faca fidel).
Intotdeauna si mai ales in contextul actual al economiei buzunarul iti va fi mai aproape decat fidelitatea.Si nu doar la noi.
Cine nu este asa se poate numi cu siguranta snob sau ipocrit.`Pe langa acestia mai sunt si,acum mai nou,asa zisii mondeni.De ce sa intru intr-un club unde un gram de alcool este costisitor ,dar ca asa fac altii,sau pentru ca este in trend ?
Sunt adeptul bunului simt in ceea fac si cer la fel.Intotdeauna vom alerga dupa oferte si la randul lor comerciantii trebuie sa ne castige Nu noi avem nevoie de comercianti ci ei traiesc din banii nostri .Asa trebuie sa vezi problema .
Comercianti vor fi mereu in schimb clientii sunt mai pretiosi.
http://www.youtube.com/watch?v=citcT6mN16Y&feature=player_embedded#at=189 asta e cel mai bun exemplu! =))))
RăspundețiȘtergereSalutare,
RăspundețiȘtergereChiar acum ma uitam pe un site de acest gen sa vad din curiozitate in cate domenii activeaza si apoi am cautat pe google sa vad ce parere are lumea despre site-urile astea si cum de au aparut asa peste noapte (asa am ajuns aici). Mai sus ai scris "pt ca romanii sunt zgarciti" si mi se pare un raspuns foarte greit. Ai mai spus si "Romanii castiga, afacerile gen Fundeal castiga, dar oare afacerile care fac reduceri ce castiga?". Am vazut la restaurantul X o pizza la x lei in loc de y lei...pai atunci cand iti intra in restaurant un anumit nr de persoane si vin pt ca au prins oferta asta, pe langa pizza aia mai consum si 1-2 beri/sucuri/cafele/desert si atunci poate tu ti-ai vandut pizza pe costuri (desi nu cred), dar ai facut vanzare in alt sector unde ai un adaos destul de maricel + ca in cazul in care din x nr de persoane venite cu oferta respectiva macar 3% (cum a spus SoriN) se intorc, este un castig. Asa ca stai linistit ca au si ei de castigat si este normal sa faca anumite sacrificii pt a rezista in piata. Nivelul de trai ne impinge sa fim zgarciti. Ai impresia ca cnv nu ar vrea sa nu poarte grija pretului?
La exemplul cu restaurantul se mai poate adauga si o promotie la un film, biliard, bowling, fitness, etc...
RăspundețiȘtergereP.S. tot eu am postat si cu "Anonim"